Mannequin Challenge?

(student) Mevrouw mogen we nadat we klaar zijn de mannequin challenge doen met de klas?  (Docent) Wat bedoel je daar precies mee?

Ik als jong proffesional dacht dat ik altijd bij de tijd was en overal op de hoogte van was, maar deze hype was aan mij voorbij gegaan. Tja moest gelijk denken aan de wat oudere collega’s.

(Docent) Tuurlijk gaan we dit doen! Maar dan moet jij wel de instructie geven.
(Student) Yes dat doe ik Mevrouw. Kunnen we dan ook achtergrond muziek krijgen?

Na de duidelijke instructie zocht iedereen een plekje in het lokaal. Een paar jongens klommen op de kast en iemand ging op de tafel staan. Ik had mijn pet als docent op dat moment op kunnen doen, maar ik dacht aan de Challenge.

Na 3 minuten was iedereen stil en kon de muziek afgespeeld worden.

Wat hebben de studenten mij verbaasd vanaf het moment van de instructie tot dat ze de deur uitgingen.  Wat een groepsdynamiek, verbintenis en focus was er op dat moment. Groepjes hadden in de tussentijd afgesproken, individuele studenten hadden een pose aangenomen en de taken waren verdeeld. Op het moment dat de muziek van start ging waren ze allemaal stil en gefocust. Zelfs ik!

Ik was trots op de studenten. Er was ruimte voor eigenheid, keuzes en openheid.  Door de focus en de poses hadden ze toch verbinding met elkaar. Door een doorzichtig touw werden ze vastgehouden en samen hebben ze een eindproduct neergezet waar ze trots op waren.  Ze konden niet wachten om het filmpje te bekijken.

(Student) Mevrouw stuurt u het gelijk op? Mevrouw u heeft echt een dope filmpje ervan gemaakt!
(Docent) Jongens, met kerst maken we een kerstversie. (Studenten)  ja, leuk mevrouw!

Ben je geïnspireerd?

Ga af en toe mee in de hype en in de belevingswereld van de student. Hiermee maak je contact en leg je verbinding.

Dat is toch het leukste wat er is!

Liefs

Bijnini☆

5ad9f40727a2c824296e8a5fcb6e3ae7

 

 

1 gedachte over “Mannequin Challenge?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *