Organiseren

Vroeger, daarmee bedoel ik 19 maanden geleden was ik georganiseerd. Op het werk had ik toen een papieren agenda, een hip notitieboekje en mijn hersenen die als UBS-stick functioneerden. Mijn handelingen waren gestructureerd en verliepen soepel. Nu kan ik dat niet meer zeggen.

Welke tas neem ik mee naar mijn werk? Welk hip notitieboekje gebruik ik vandaag? De ene keer schrijf ik een afspraak in mijn digitale agenda of op papier. Het gevolg van deze acties is dat ik afspraken of belangrijke zaken vergeet. Mijn hersenen functioneren meer als Windows 95….

Als docent krijg ik veel verschillende acties op een dag. Een student, een collega, nog een les voorbereiden of een artikel lezen. Wanneer ik het nu al opschrijf gaat mijn hoofd tollen. Heb ik alles deze week gedaan?
Thuis maak ik op mijn vrijdagen een actielijstje. Ok√© eerlijk niet elke week! Ik ga wel eens naar de stad en kom terug met dingen die ik niet nodig had. Als Gerrit dan ’s avonds vraagt of ik nog WC papier heb gehaald kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan. Vergeten!

Om mezelf weer een beetje te structuren heb ik een agenda/ planner cadeau gedaan. De planner gebruik ik voor afspraken op school plus mijn actielijstje per week op het ROC. Oeps er staan ook vakanties in!

Het hippe notitieboekje gebruik ik alleen voor aantekeningen bij afspraken. Wanneer ik iets niet meer nodig heb scheur ik het eruit. Dit geeft rust en overzicht. Welk systeem hebben jullie?

Prive gebruik ik de app Wunderlist plus de digitale agenda van mijn iPhone. Het voordeel daarvan is dat ik het kan delen met Gerrit. Het nadeel is dat ik niet consequent ben in het systeem. Herkenbaar?

Meestal schrijf ik blogs om mensen te inspireren. Nu hoop ik dat jullie mij kunnen inspireren. Iemand fijne organisatie tips voor thuis of op het werk?

Liefs,
Miss Bijnini


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *